Стиль Industrial

Просмотров: 99

З\’явившись спочатку як суміш електронних експериментів у рамках академічного авангарду та пост-панк агресії, Industrial поступово трансформувався в найбільш грубе і агресивне поєднання року та електроніки. У світі еволюції, Industrial відходив від своїх авангардних коренів у бік безжального, невблаганного ритму, схожого більше на звук відбійного молотка

З\’явившись спочатку як суміш електронних експериментів у рамках академічного авангарду та пост-панк агресії, Industrial поступово трансформувався в найбільш грубе і агресивне поєднання року та електроніки. У світі еволюції, Industrial відходив від своїх авангардних коренів у бік безжального, невблаганного ритму, схожого більше на звук відбійного молотка. У результаті жанр став реальною похмурою альтернативою життєрадісного танцювальному мейнстриму. Коронне індустріальне звучання було украй суворим і загрозливим, але ключовими були навмисна механістичність звуку і тематика відчуження і нелюдськості. Музикантів привернула звукова реальність сучасної урбаністичної епохи, велич, упорядкованість і злагодженість роботи складних механізмів.

Музика в стилі Industrial, як правило, мінімалістична по тембровим, інтонаційним і драматургічним засобам. Вона грунтується на повторюваних циклічних структурах, що занурюють слухача в урбаністичний транс. В уяві можуть виникати найрізноманітніші асоціації, візуальні образи: від величних будівель зі скла і бетону до конвеєра, що безперервно рухається, і навіть моторошних сцен у крематоріях фашистських таборів. Виступи груп Industrial, як правило, містять елементи театралізації, нерідко проводяться у відповідній обстановці — на занедбаних заводах, у залізничних депо і т.д.

Родоначальницею стилю являється унікальна західнонімецька група Einsturzende Neubauten (що, утворилася в 1980 році). В якості музичних інструментів група використовувала реальні об\’єкти: сталеві листи, ресорні пружини, електродрилі, циркулярні пилки, відбійні молотки, пластикові контейнери й ін

Крім Einsturzende Neubauten, родоначальниками рок-Industrial вважаються також і Cabaret Voltaire, засновники звукозаписного лейблу \»Industrial\» Throbbing Gristle. Для всіх них театральність уявлень була важлива в не меншому ступені, ніж і сама музика.
Слідом за ними рушила друга хвиля, яка складається з Skinny Puppy, Front 242, Nitzer Ebb та інших груп, що додали різкий танцювальний біт в конфронтаційний саунд попередників. Іноді їх виділяють в окремий піджанр Electronic Body Music.

Одночасно із зародженням Electronic Body Music групи типу Ministry і KMFDM додали в музику хеві-металеві гітарні рифи, що дозволили Ministry завоювати велику аудиторію в кінці 80-х — початку 90-х. Схожим чином вчинив лідер Nine Inch Nails — Trent Reznor, додавши традиційні пісенні шаблони, зробивши власну фігуру центральною в групі, надавши музикою трохи людяності ну і: ставши \»зіркою\».

Вся ця друга хвиля, включаючи брюссельців Front 242, американців Ministry, канадців Skinny Puppy, лондонців Coil, німців KMFDM та інших, об\’єднується одним принциповим моментом. На відміну від \»натуралістів\» першої хвилі, всі вони спиралися на можливості синтезаторного моделювання музичних і немузичних звуків, пропускали гітарний сигнал і вокал через всілякі \»викривлювачі\» (дисторшн, овердрайв, компресор та ін), застосовували електронні ударні і драм-машини, мікшувати Industrial саунд з брутальними хеві-рифами, механістичними техно-ритмами, звуками, отриманими шляхом маніпуляцій з магнітофонної плівкою.

Активно використовувалися методи семплування натуральних звучань (у тому числі зроблених у реальних \»промислових\» умовах). Ступінь жорсткості саунду міг варіюватися від граничної \»мілітарізірованності\» Ministry до ембіентних \»звукових пейзажів\» Coil. Єдині у своєму роді словенці Laibach поєднували в своїй музиці ознаки Industrialа, хеві-метал і техно з грандіозним звучанням барокового органу і хору. King Crimson першої половини 80-х домагалися Industrialьних звучань, не вдаючись до синтезаторів, але застосовуючи нетрадиційні струнні електроінструменти, особливі методи звуковидобування на гітарі.

У другій половині 80-х — 90-х років Industrial став одним з провідних стилів Альтернативи. У цей час виділилося кілька його різновидів: брутальний, що тяжіє до хеві-саунду і традиційним для рокових структур індастріал-метал (Marilyn Manson, Godflesh), більш танцювальний, ритмічний, \»спопсованний\» Industrial-денс (Die Krupps, Rammstein), а також Industrial-готік (Das Ich), прогрессив-Industrial (Nine Inch Nails) і ін
Протягом 90-х Industrial, — вірніше його різновид індастріал-метал — займав значне місце в Альтернативному металі, однак до кінця сторіччя сили жанру вичерпалися і він потихеньку пішов у тінь. Практично єдиним процвітаючим в даний час напрямом Industrialа є Industrial-Денс, більшість груп якої припадають на США і Німеччину.


Категория: Мероприятия.